چرا بى ‏نماز ، كافر خوانده مى ‏شود اما زناكار ، نه؟
 
مقر سایبری انصار المهدی
اللهم ارزقناتوفیق شهادت فی سبیل الله
 
 

یکی از واجباتی که اسلام توجه خاصی به آن دارد وهیچ گونه سستی درمورد آن مورد قبول نیست مسئله نماز است.

یکی از واجباتی که اسلام توجه خاصی به آن دارد وهیچ گونه سستی درمورد آن مورد قبول نیست مسئله نماز است  به طوری که گا هی تارک آن در ردیف کفار قرار می گیرد حضرت صادق علیه السلام در حدیثی می فرماید :

 عن الإمامُ الصّادقُ عليه‏السلام

لَمّا سُئلَ عن عِلَّةِ تَسمِيَةِ تارِكِ الصَّلاةِ كافِرا دونَ الزّانى: لأِنَّ الزانيَ وما أشبَهَهُ إنَّما يَعمَلُ ذلكَ لِمَكانِ الشَّهوَةِ لأ نّها تَغلِبُهُ ، وتارِكَ الصَّلاةِ لا يَترُكُها إلاّ استِخفافا بها .

 امام صادق عليه‏السلام

- در پاسخ به اين پرسش كه چرا بى ‏نماز ، كافر خوانده مى ‏شود اما زناكار ، نه- : چون كسى كه زنا و امثال اين كار را مى‏ كند بر اثر غلبه شهوت دست به اين كارها مى ‏زند امّا بى ‏نماز ، نماز را ترك نمى‏ كند ، مگر از روى سبك شمردن و بى‏ اعتنايى بدان .

 علل الشرائع : 339 / 1 منتخب ميزان الحكمة : 328

از این روایت میزان توجه ونگاه دین به ارزش نماز استفاده می شود که کوچک ترین  بی توجهی به نماز مورد قبول نیست البته هرگز اینگونه روایات دلیلی بر کا هش یا بی توجی دین به مسئله وگناه کبیره زنا نمی شود بلکه هردو این گناه ها در نزد خداوند مذموم ومورد عقاب هستند ولی گاهی برای نشان دادن شدت عذاب و قبح برخی ا عمال به معاصی دیگر در مقامقیاس توجه می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 دی 1392برچسب:, :: 20:47 :: توسط : افسر بسیجی

درباره وبلاگ
برمشامم می رسدعطر شهیدان بسیج مرغ دل پرمی زند سوی گلستان بسیج یاحسین بن علی، ای سرور آزادگان – روز محشر کن شفاعت از جوانان بسیج ************************* ما ز نسل مصطفی و حیدریم ما بسیجی های خطِ رهبریم گر عیان گردد که فرمان می دهد هر بسیجی بشنود جان می دهد با ولی تجدید بیعت می کنیم باز هم قصد شهادت می کنیم ************************** بر گرد که بر بهارمان می خندند یک عده به انتظارمان می خندند دستان سیاهی که به خون آلوده ست گویند که انتظارمــــان بیهوده ست... **************************
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقر سایبری انصار المهدی و آدرس molamahdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 124
بازدید کل : 5167
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


  مقر افسران جنگ سایبری



ساعت فلش مذهبی
روزشمار محرم عاشورا آیه قرآن تصادفی ذکر روزهای هفته